Studie- og fagtilbud

23/5 regelen (GS)

Mangler du generell studiekompetanse? Ved Bybroen videregående skole kan du fullføre samtlige obligatoriske fag på ett år.
Lærer skriver på tavla

Hvis du fyller 23 år eller mer det året du skal søke høyere utdanning, og har fem år skole eller arbeidspraksis, trenger du disse fagene for å få generell studiekompetanse:

• Norsk
  • Engelsk
  • Naturfag
  • Historie
  • Samfunnsfag
  • Matematikk 1P+2P

Disse fagene kan du ta på ett skoleår hos oss, men vi vil på det sterkeste anbefale å ta disse fagene over to år.  Les mer om 23/5 regelen og generell studiekompetanse her.

Hvis du er en voksen utenlandsk statsborger med godkjent høyere utdanning fra ditt hjemland, kan Bybroen vgs være et godt alternativ. All undervisning er på norsk, derfor krever vi at du er på B1/A1 nivå fra voksenopplæringen. Send oss dine papirer fra NOKUT og/eller samordna opptak slik at vi kan se hvilke fag du trenger for å komme deg videre i det norske utdanningssystemet.

Vi tar forbehold om at vi har nok søkere til å starte opp klasser.

FellesfagTimer pr uke
Norsk14