Bybroen VGS i media

Holocaustdag ved Bybroen vgs

Skolen hadde to jødiske elever som mistet livet i Auschwitz under krigen. Den 25. januar 2023 markerte vi dette med en fagdag. Det ble en fin omtale i Uke-Adressa som du kan lese om her.

Bybroen vgs vant NM i klima 2021!

Her kan du lese reportasjen som stod i Adresseavisen 18. mars 2021, samt se TV sendingen som ble gjort i samarbeid mellom NTNU og Adresseavisen. Du kan se innslaget om vinnerne og Bybroen vgs fra 42. minutt.

«Å begynne på Bybroen vgs er det smarteste jeg har gjort»

Les hvordan noen av våre elever opplever skolen her.

Bybroen-elev Omar kom inn på sitt drømmestudiet

Les om Omar som flyktet fra Syria og ikke kunne norsk to år før han startet på Bybroen vgs. Etter noen tøffe år kom han endelig inn på medisin.

Les om Idris som også fikk drømmen sin oppfylt ved å gå på Aglo og Bybroen vgs. Han bodde på Stjørdal, pendlet til Trondheim og tok både realfag og mange andre fag han trengte, for å komme inn på det tøffeste studiet i Norge. Han oppnådde glitrende resultater ved Bybroen vgs. Vi gratulerer så mye!

Gode resultater for Bybroen-elever med kort botid i Norge

27 av 29 elever som startet i klasse 4A ved Bybroen vgs høsten 2017 besto eksamen i norsk til sommeren. Dette er enestående resultater! Disse har bodd kortere enn 6 år i Norge, og tar hele norskfaget på ett år (tilsvarer normalt tre år i norsk videregående skole). De har norsk 14 timer i uken. Adresseavisen har skrevet om saken. Les her.

Positiv omtale i Adresseavisen

Den 20. juli skrev Adresseavisen en reportasje om prisnivået ved Bybroen vgs sammenlignet med Sonans. Det lønner seg å gå ved Bybroen vgs 🙂 Les reportasjen Det koster å være privatist -Adressa.