Sosialt tilbud

Frokost

Hver onsdag kl. 09.45 tilbyr vi gratis, enkel frokost til alle elevene. Vi serverer havregrøt med mye tilbehør, og knekkebrød med ulike pålegg.

Matteverksted

Vi tilbyr gratis mattehjelp en dag i uken fra kl. 15.30-17.30. Studenter fra NTNU Gløshaugen hjelper til. I starten av skoleåret kommer også Ent3r for å fortelle om sitt mattetilbud på NTNU.

Sosiale aktiviteter

Vg1 og Vg2 drar på utflukt sammen en fredag i måneden. Vi drar f.eks. til klatreparken på Rotvoll og til trampolineparken på Tiller. Vi besøker museet på Sverresborg, Ringve museum og Justismuseet. Vi planlegger også besøk til NRK og Nidaros sjokoladefabrikk.

Sosiale og tverrfaglige aktiviteter for alle elevene

Bybroen vgs er et Norge i miniatyr, vi har elever fra hele landet og i alle aldre. Derfor er det fint å ha noen dager der alle elevene ved skolen samles, både sosialt og faglig. I løpet av skoleåret er vi på en aktivitetsdag ved fjorden, vi har innebandyturnering, vi går på kino sammen, vi går Midtbyrunden, og vi markerer enkelte begivenheter. Aktivitetene varierer litt fra år til år, og er også avhengig av elevrådet.

Den kulturelle skolesekken

Vi er med i den kulturelle skolesekken. Vi har hatt besøk av ulike foredragsholdere, vi har vært på teater og vi har sett film. Alle som har norsk ved Bybroen vgs får minst et besøk ved Trøndelag Teater.

NM klima

I 2020 og 2021 var vi med i NM i klima og kom på henholdsvis 3. og 1. plass! NM i klima skaper engasjement, diskusjoner og refleksjoner som ikke bare bidrar til mer kunnskap om klimaet, men som også skaper et bedre klassemiljø. Det er en konkurranse om å bli den flinkeste klassen på skolen, og vi har egne konkurranser med flotte premier til de som forbedrer seg mest i løpet av konkurransen og til de som er mest kreative. De to beste klassene i 2021 vant tur til klatreparken på Rotvoll.

Bybroen VGS i media

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor